Tekstschrijvers worden ingehuurd om het taalgebruik te vernieuwen. Om het spraakgebruik te beïnvloeden. Een goede copywriter gebruikt woorden als werktuig. Geeft met taal een impuls aan nieuwe ideeën, andere overtuigingen en op den duur zelfs aangepast gedrag. Flappdrol is zo’n poging. Gesponsord door Ben.
Het is maatschappelijk verantwoorde marketing, de campagne van Ben om mobiele telefoongebruikers te attenderen op het risico van rijdend appen. Om het opgeheven vingertje te voorkomen, zet Ben humor in. De campagne van Etcetera loopt sinds november 2018. De variant met headless horsemen is een nieuwe variant na de dreaded megafoonman.
Er loopt ook een overheidscampagne tegen app-rijders, maar die toont juist gewenst gedrag. Rij Mono, fiets Mono. De makers van die campagne willen geen negatief label plakken op appende verkeersdeelnemers. Veilig Verkeer Nederland is ook geen fan van flappdrol. Maar Mono rolt nou ook niet bepaald soepel van de tong.