UA-118352680-1

Zilte zonde

Bij aanvang van het mosselseizoen denken de meeste liefhebbers aan natte schaamlippen. Dat is anno 2019 een tikkeltje vrouwonvriendelijk, dus koos het Mosselbureau dit jaar voor een campagne waarin mannenbillen centraal staan. Zo worden met name jongeren aangesproken: #MosselMeToo!

“Zo lekker..” zegt moeder, terwijl haar ogen de aanstaande schoonzoon van top tot teen aftasten. Dochterlief protesteert nog: “Mama!”  Maar de toon is al gezet. “Zo gezellig,” leidt vader af. “Zo op tafel,’ suggereert de schandknaap. “Zo uit Zeeland,” is de slogan. “Zo provinciaals,” is mijn oordeel.

Met een beetje onvervalst sexisme trek je aandacht, zo weten de reclamemakers van het Mosselbureau. Als je de rollen omdraait, valt het misschien niet op. Daarom stel ik voor om volgend jaar weer een lekker wijf op televisie te laten zien. Zeeuws meisje willen we zien, liefst in een margarinikini. Zilte zonde, zo roldoorbrekend.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.