UA-118292059-1

Banlieue

Wat een mooie merknaam: Banlieue. Het klinkt klassiek, maar het is letterlijk ook behoorlijk urban. Buitenwijk! En wie beseft dat Clan de Banlieue in Rotterdam ontstaan is? Als bruderbrand!

In het beeldmerk van Banlieue duikt helaas een vingerafdruk op, zo’n beetje het meest gekozen cliché van beginnende logo-ontwerpers. Maar dit Rotterdamse kledingclubje heeft het met zijn tracksuits en hoodies wel tot leverancier van de Bijenkorf geschopt. Ze doen nu zelfs aan capsule collections, als volleerde luxe leveranciers. Of is het alleen maar Vocabulaire x Fenty?

Banlieue is in 2016 ontstaan als schoolopdracht, vertellen oprichters Sinan Karaca, Levie Merckens en Richard Lopes Mendes. Begonnen met het bedrukken van standaard kleding zoals t-shirts en trainingspakken, zie ook Druk Rotterdam. Sindsdien zou de kwaliteit geleidelijk beter zijn geworden.

Bij accessoires treffen we leren mantasjes met een preeg aan, en sokken met een ingeweven embleem. Maar ik zie nog steeds overwegend standaard kleding met strijkplaatjes erop. Zo’n capsule collection is een nieuwe lading die net aangekomen is in Rotterdam. En de gesuggereerde samenwerking Nike x Banlieue lijkt me een eenzijdige actie, geen collaberation.

Dat is geen lang leven beschoren zo. Ga eens op zoek naar leveranciers die echt iets unieks kunnen maken mes garçons!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twaalf − drie =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.