UA-118352680-1

Eyes Never Lie

Greving & Greving is zo’n beetje de barbershop van brillendragers. Mannen met woest gezichtshaar, tatoes en stoere monturen. In de stroom der woelige baarden past nu ook een eigen commercial.

Wat Eyelove, Specsavers en Pearle doen, dat kunnen ze in Noord-Nederland ook. Huur zo’n communicatiebureau in en laat een mooi multivocaal televisiespotje maken. Maar als ik het resultaat zie, vraag ik me af of al dat gezichtshaar aan de opdrachtgever groeit of aan de bureaucreatieven. De tekst van de commercial is namelijk zo tranentrekkend slecht, dat ik vrees dat er een SEO-schrijver is ingezet. Het zoekwoord laat zich raden.

baard en brilMooi.
De wereld is mooi.
Kijk maar om je heen
en
zie de mooie dingen.
Of?
Maak de dingen nog mooier.
Je bent mooi.
Zo mooi.
Greving & Greving Opticiens.

De woorden zijn blijkbaar bijeen geschraapt door een tekstbartje met een stotterend brein. Niet alleen op mooi blijft-ie haken, maar tot overmaat van sneuheid wordt ook dingen nog eens herhaald. Wat maken ze bij de Jansen & Janssen uut Hoog’veen? Ding’n veur je og’n!

De gedachte achter de campagne wordt toegelicht bij Nana Woody & John. “Greving & Greving staat voor een stijlvolle way of life met aandacht voor de mooie dingen in het leven. Dat zie je ook terug in de inrichting van de winkels. Om maximaal te genieten zijn goed zien en er goed uit zien essentieel.” Blijkbaar stotteren ze ook achter de schermen vrolijk voort.

Eyes Never LieWie zijn Nana Woody & John eigenlijk? Samen zijn ze een soort internationaal influencers platform voor brillentrends, de vloggers van Eyenovation. Ook daar veel mannen met baarden. Ze hebben een aantal merken al onder dak, en gaan nu links leggen naar zelfstandige verkooppunten. Monetariseren! Nana verwijst naar Moskouri. Woody is Allen. En John duidt op Lennon. Ikonische brildragers.

Het zou me niks verbazen als deze creatieve piepersnijders ook de commercial voor Greving & Greving hebben gemaakt, maar dat het spotje eerst bedoeld was als collectieve campagne voor de zelfstandige optiek onder het motto Eyes Never Lie. Daar hebben ze immers ook foto’s van the making of

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.