De dropshipshop Wearpods moet ontevreden klanten terugbetalen, stelt de ACM in een uitspraak op 27 augustus. Wearpods verkocht met hulp van diverse influencers draadloze oordopjes die direct vanuit China bezorgd werden, maar veel kopers klaagden over de levertijd, de kwaliteit en de service. Nou moet de ondernemer de schade vergoeden, anders mag hij een dwangsom betalen.
Wearpods is een handelsnaam van Social Elite Network, een onderneming van Denzel Dongen. Social Elite is een agency voor influencers die inzetbaar zijn voor commerciële doelen. De handelsactiviteiten zijn sinds de zomer bij werkmaatschappij SEN Commerce ondergebracht. Dongen werd afgelopen voorjaar aangesproken op straat door boze klanten, in het kader van het programma BOOS.
Denzel is een voormalige Youtuber die zes jaar geleden naam probeerde te maken als zanger. Hij is bovendien lid van de prankster-team Gewoon Doen. Dit groepje werd in 2016 belicht door Geenstijl omdat het toenmalige gezelschap in Rotterdam minderjarige meisjes geld bood om zich op straat in de borsten te laten knijpen. Daar zien we Dongen als duidelijke voorman die deze kans met beide handen aangreep.
Behalve Dongen waren toen ook Yannick Borgmann, Nick de Schrijver en Lorenzo Corrado betrokken bij deze grappig bedoelde aanranding. Yannick is nu een actieve dropshipper en digital nomad met een eigen Youtube-kanaal. Let op z’n handjes! Nick de Schrijver maakt tegenwoordig promo-videos voor Z-Works, dat zijn van die bedrijfspromotie-items die op zondagmiddag worden uitgezonden bij RTL – als niemand televisie kijkt. Lorenzo Corrado was de pretty boy van het viertal. Die mocht mee om JA te knikken. Nu maakt hij interessante selfies op Bali. Talent om te volgen!
#dropshipscam
#babbelbusiness