UA-118292059-1

Da-Da Taal

DA is een franchiseformule voor drogisten. Franchisegever is de Nederlandse Drogisterij Service, onderdeel van Holland Pharma. Die franchisegever maakt ook reclame voor de winkelketen. Dat zien we in nieuwe commercials de meebetaald worden door merkleveranciers zoals A. Vogel, Valdispert en Weleda. Op zich niet ongebruikelijk: grote supermarkten kloppen ook aan bij merkleveranciers voor een bijdrage aan het marketingbudget.

Maar let eens op het taalgebruik.

Soms wil je even lekker veel indruk maken.
Maar zij wil nu vooral even helemaal niemand zien.
En zij? Juist de hele wereld.
DA is er voor iedereen die geniet van deze geluksmomentjes.
En daarom zijn we bij DA zo’n fan van Janzen.
Een mooie lijn geuren en cremes van pure ingrediënten, die je een goed gevoel geven.
En rust.
DA. Voel je goed.

Daar heeft dus iemand bij JUMP! Retail (reclamebureau in Amsterdam) lang over nagedacht. Dat hoop ik althans, want het klinkt alsof de account manager snel wat zinnen heeft doorgegeven aan de filmer die een paar scenes (slices of life) aan elkaar aan het plakken was. Soms wil je even lekker veel. En soms wil je even helemaal niks. Wat een raar gebrabbel. Wat doen we met geluksmomenten? Ervan genieten misschien? Het is allemaal nietszeggende prietpraat. Wat doen ze bij Janzen in hun potjes? Ik zou zeggen pure ingrediënten. De minder pure bestanddelen waren blijkbaar uitverkocht. Niet zomaar ingrediënten overigens, maar stoffen die een een goed gevoel geven. Zodat we naar de payoff van DA kunnen doorschakelen.

Ik word er niet goed van…

Er zijn verschillende spotjes gemaakt voor deze campagne, kijk je op de Youtube pagina van JUMP!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twintig − zeventien =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.