UA-118292059-1

Gelukskatje

Reclame kijken op TV kan een genoegen zijn wanneer er een sterk idee tot uitdrukking wordt gebracht in commercials. De Staatsloterij slaat echter op hol door zijn spotje voor de komende Koningsdagtrekking vol te pompen met platte grapjes. Commerciële ongein!

Dikke man is zijn lievelingsaardewerk kwijt want zijn partner heeft opruiming gehouden voor de vrijmarkt van Koningsdag. Schatje, schatje, waar is mijn gelukskatje? De held op sokken zet de achtervolging in, gekleed in een badjas. We zien hem op een stepje, hij loopt op stelten, steelt een fiets, leent een driewieler, probeert een skippybal, om uiteindelijk met een oude shopper te belanden bij Slot Zeist. Dan moeten wij dus allemaal denken dat de speurtocht naar de koning leidt. Je raadt nooit wie! De Maneko Nekoning.

Het zal wel een verwijzing zijn naar de klassieke achtervolgingsscenes in James Bond films, hoewel de muziek geleend is van Kill Bill (Tarantino) en verwijst naar de tv-serie The Green Hornet. De Staatsloterij laat dit soort spotjes maken door reclamebureau TBWA\Neboko. Die winnen daar prijzen mee, vaak omdat er een aangrijpend idee uitgebeeld wordt. Drie gouden Loeki’s opeenvolgend maar liefst. Dit keer slaan ze de plank mis.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 + veertien =

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.