UA-118292059-1

Mooi voor elkaar

Amateurtoneel. Theater op de basisschool. Spelende kinderen. Daar doet de nieuwe commercial van Electro World aan denken. Luister eens naar de dialoog van de acteurs. En laat de slogan even doordringen: Mooi voor elkaar!

Ervaren reclamemakers weten dat je voorzichtig moet zijn met snelle vondsten. Wat voor het oprapen ligt, is doorgaans niet het beste fruit. Je moet even doorklimmen en verder reiken voor de echt goede ideeën. Mooi voor elkaar is het voorbeeld van een cliché. Een overrijpe vrucht. En als je zo’n gemeenplaats ook nog eens gaat uitbeelden met een amateuristisch toneelstukje, bevestig je het niveau dat je nastreeft.

Bas: “Kijk Ruud. Geïnstalleerd…” Ruud: “Mooi voor elkaar, Bas!”

 

Doorgaans is er ook een trots reclamebureau dat de campagne van commentaar voorziet. Zo komen we bij Canday uit, met vestigingen in Den Bosch en Amsterdam. Today is Canday. Waar kennen we die alweer van? Elke dag is Valentijnsdag!

Electro World is een samenwerkingsverband van zelfstandigen (onderdeel van United Retail), dus het bureau moest ook een achterban tevreden stellen. Met een beetje pech is er zelfs een marketing-committee dat meebeslist. Dan krijg je compromis-campagnes.

Bij de verklaring van de keuzes die United Retail en Canday gemaakt hebben, hoort wat sales-speak. Dat spreekt doorgaans voor zich in onnavolgbaarheid…

“Ondanks dat de briefing en doelstellingen expliciet zaten op het landelijk positioneren van Electro World, is er uiteraard ook een conversie element aan toegevoegd, om de mediaspend zo optimaal mogelijk te benutten. In dit geval is conversie met name de traffic naar de winkel. Naast de gebruikelijk tag-ons op radio en TV, welke modulair zijn afgestemd op de gecommuniceerde oplossingen, wordt de online content en het mechanisme daar verder op ingezet.”

Aah, nou schnappen we het Bas. Alles draait om het mechanisme.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.