UA-118352680-1

Koetjesreep

Het is jeugdsentiment voor vijftigers. De Koetjesreep was altijd slap surrogaat voor echte chocolade, en dat is het ook weer nu het merk opduikt in acties. Cacaofantasie, bij Lidl in de aanbieding in het kader van Hollandweek.

KoetjesreepDe Koetjesreep is sinds 1999 een merk van The Belgian Chocolate Group, tevens eigenaar van Perle d’Or en Belgian Harvest. Het bedrijf is ontstaan toen de Kempense ondernemer Marc Pauwel het merk Koetjesreep en de repenmachines overnam van drop- en gumfabrikant Klene Goedhart. Die had het op zijn beurt verworven met de boedelaankoop van Koninklijke Boon in Wormerveer.

Pauwel gebruikt het sentiment rond de Koetjesreep om de distributie op gang te houden. Supermarkten zijn geneigd om dit product uit het onderste schap weg te halen, maar dan (2003/2004) ontstaat er spontaan een actiegroep Red de Koetjesreep! Daarna is de fabrikant zelf herinneringen gaan verzamelen. Op de eigen website deelt de maker nu recepten en kleurplaten.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.