Specsavers voert al sinds 2017 campagne onder het motto” De aandacht die u voor uw passie heeft, hebben wij voor uw gehoor.” Dan ben je toch een beetje bedonderd door je reclamebureau, als je daarmee akkoord gaat. Misschien was het wel blinde paniek! De zendtijd is ingekocht en we hebben nog steeds niks…
Waarom is dat zo’n slecht thema? Omdat het een duizenddingendoekje is. Iedereen zou met dezelfde opening een boodschap kunnen overbrengen. De aandacht die u voor uw passie heeft…
…heeft Jumbo voor zijn groenten
…heeft Fiat voor zijn vierwielers
…heeft Remia voor zijn sauzen
Welk beeld past er nou bij zo’n onderwerp? Nou, vrijwel elk beeld! Postzegelverzamelaars, muziekmakers, mensen met een tuin, autobezitters, voetbal-hooligans, motorclubs, crack-gebruikers… je kan het zo gek niet bedenken of iemand maakt er wel een passie van. Bij het reclamebureau BSUR hebben ze uiteraard heel brave keuzes gemaakt. Allemaal toneelstukjes met een snik en een traan.
Het vakblad Nieuwstribune heeft het persbericht over deze klucht foutloos overgetyped, want daar spreekt de Redactie Bureaus over een veelzeggende pay-off. Wat de vraag oproept of die redactie ooit een nietzeggende slagzin zou herkennen. Het vak zit vol leeghoofden en napraters.
Eigenlijk zou iemand eens een dark version van die commercial moeten maken…