UA-118352680-1

Zin-in-in

Een opvallend element in de nieuwe commercials van reisverkoper Prijsvrij Vakanties is een blond meisje dat enkele keren herhaalt dat ze er ‘zin-in-in’ heeft. Zin in reizen, zin in zwemmen, zin in spelen op een klimrek.

Het is een oude truc in de reclame. Vertedering oproepen door middel van prietpraat. Calvé is er groot mee geworden in pindakaas. Een klassieker is Petje Pitamientje die met een schuine blik naar de camera verklapt dat hij pindakaas ‘gewoon lekker’ vindt. In 1985 bedacht bij reclamebureau JWT. De klant wilde nota bene dat het spraakgebruik van de hoofdrolspeler gecorrigeerd werd: Vitamines!

Nog veel ouder is de Kingcorn reclame waarin een eigenwijs ventje aankondigt dat hij ‘wel bij Japie gaat wonen’ als het gewenste fabrieksbrood niet geserveerd wordt. Die was eind jaren zestig bedacht door Jim Prins van reclamebureau KVH. De versprekingen maakten de campagne compleet.

Prijsvrij Vakanties wordt geleid door de Brabantse ondernemer Marc van Deursen. In 2021 nam hij D-Reizen over uit een faillissement. Het bedrijf kon destijds geld uitgeven ondanks de corona-crisis, want 50% van de aandelen zijn sinds 2014 in handen van het Duitse genossenschaft REWE. Binnen een jaar was de aankoop weer winstgevend.

Onze suggestie: maak petjes en t-shirts met zin-in-in erop. En dan niet het beeldmerk erbij zetten!

NASCHRIFT > Prijsvrij komt met deel twee uit de zin-in-in serie. Deze keer draait het om limonade en een strandstoel.

THE PREQUEL > Zin-in-in was al te zien in een aflevering van De Sluipschutters uit 2022, met een bijrol voor dochter Liselot van ster-acteur Leo Alkemade. Volgens de Kinderbescherming zijn geen dieren misbruikt in deze sketches.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.