UA-118352680-1

Mascara Marketing

Maybelline (onderdeel van l’Oreal) heeft een spraakmakend reclamecampagne in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd. We zien een metro-trein met wimpers die langs een borsteltje rijdt en zo zijn oogopslag met mascara verfraait. Er is ook een versie met een dubbeldekker.

Interessant. Het lijkt een buitenreclame. Maar het zijn allemaal video-effecten. Er rijden in Londen geen treinen, bussen of taxi’s met wimpers rond. Deze beelden dienen slechts om gedeeld te worden via social media. Het is virtuele buitenreclame.

Op zich slim bedacht voor Maybelline, want het scheelt een paar centen. We kennen dat trucje al langer. Maak een commercial, zendt die één keer uit en mik op veel publiciteit. Bedenk een spectacular, doe een week aan station domination en gok op de virale kracht van je idee. Dat hoeft niet alleen reclame te zijn. Mag ook een nieuw product of zelfs een uniek verkooppunt zijn. Zelfs product placement in een opvallende film of televisieshow kan effectief zijn. Daarom was Campbell blij met de aandacht die Andy Warhol gaf aan zijn tomatensoep.

NASCHRIFT > De beelden worden gedeeld via London Beautiful Life en Linkedin, maar of Maybelline zelf de bron was, is onduidelijk. Kan zijn dat de makers aan het klooien zijn.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.